júl
15

Az utóbbi időben már csak úgy havi egyszer jelentkezem, amikor összegzem az adott hónap történéseit. Úgy látom, ez nem változik majd egyhamar, mert a drága kicsi lányom egyre inkább leköti minden percem :)

Ez a beszámoló viszont jelentősen hosszabb lesz az eddigieknél, mert ez a hónap hozta eddig a legtöbb változást és fejlődést. Úgy érzem, kicsi babából most kezd kicsi emberkévé átalakulni a lánykánk :)

Íme, az elmúlt hónap legfőbb történései/változásai:

Mozgásfejlődés: 8 hónaposan felült, pár napra rá a kúszás is sokkal jobban ment. A két kis kezét előre pakolta és húzta utána a testét. Alig 8,5 hónaposan már jó pár métert kúszott a fenti módszerrel, illetve a mászás is ment 1-2 méter hosszan. Amikor 8,5 hónapos lett, hirtelen és nagyon gyorsan beindult a szép, szabályos mászás. 9 hónapos korára pedig felállt. Először ahogy feküdtem a földön, rajtam kapaszkodva sikerült majd szinte rögtön utána az ágyunk és kanapénk mellett is simán felállt. Onnantól kezdve, hogy egyszer sikerült neki, folyton álldogálni szeretne :) Ami pedig meglepő: nagyon ügyesen ül le. Nem volt még olyan (kopp-kopp-kopp), hogy csúnyán lezuttyant volna. Szépen leengedi magát és a popóján landol. Anyáéknál az étkezőből a konyhába is felmászott (1 pici lépcső), bár látszott rajta, hogy hosszan mérlegelte azt, hogy mindezt milyen technikával tegye. Fel többször mászott, lejönni csak egyszer tudott – de itt is szépen óvatosan, megfontoltan.

Fogak: Múlt hónapban 2 foga volt, de jelentem, 9 hónaposan 6 foggal rendelkezik a mi kicsi lányunk! Keresztelőre, Orosházára még 2 foggal érkeztünk, de a hétvégén még 1,5 előbújt. Amikor elvittük a szokásos havi kontrollra az orvoshoz akkor ő mondta, hogy durva fogzás várható, több van még készülődőben. Így is lett, csak úgy záporoztak kifelé a kis rizsszemek! A sorrend: 1) bal alsó 1-es 2) jobb alsó 1-es 3) bal felső 2-es 4) jobb felső 1-es 5) jobb felső 2-es 6) bal felső 1-es (a Sherlock-fog végre előjött). Sokan kérdezik, hogy mennyire gyötörte meg Jankát a fogzás, de erre nehéz válaszolni. Volt úgy 1 hét, míg nem volt borostyánlánca (elszakadt a kapocs), akkor nyűgösebb volt, de a meleg és a sok utazás miatt egyébként is kicsit zaklatottabb volt ez az időszak így nem tudom egyértelműen a lánc hiányára vagy a fogzásra fogni a rossz hangulatát. Szerencsére oltári morcosságot nem tapasztaltunk nála a fogak miatt. Hja, azóta, hogy ilyen fogas lett van a lánykának egy új kedvenc szokása: csikorgatja a kis fogait egyfolytában! Ennek én kifejezetten örülök, mondhatom :)

Evés: Janka egyre ügyesebben és kiszámíthatóbban eszik. Előző hónapban még nem alakult ki olyan rendszer, mint most. Kezdtem már sokallni azt, hogy 2 óránként óhajt étkezni. Persze, az én dolgom az, hogy tápláljam a lányom és azért is hálát adok az égnek, hogy még szoptatom, de 2 óránként etetni 8-9 hónaposan már elég fárasztó. Nem lehetett tőle semmit csinálni, akárhova mentem, futni kellett haza, mert Janka éhen akart halni :) Egyszer csak eldöntöttem, kemény leszek, nem adok neki 2 óránként enni, csak 3-4 óránként. Akkor hátha többet eszik és ritkábban éhezik meg. Így utólag azt gondolom, hogy mindezt akkor határoztam el, amikor láttam, hogy Janka is nyitott rá, mert simán beállt az új rendszerre. Mostanában így néz ki egy napi étkezése: reggel ébredéskor cici, 10 körül egy kis rudi, 13-14 körül ebéd (főzelék, általában husis) 16-17 óra körül gyümi majd 19-20 óra tájékán beton és fürdés után cici. A védőnő mondta, hogy amennyiben nem eszik meg egy teljes adagot (1 üvegnyit), akkor küldjek utána egy kis tejet is. Az esetek többségében úgy 2/3 üveggel pusztít el Janka így mindig „utántöltök”. De úgy tűnik, bevált ez a rendszer, mert simán elvan 3-4 órán keresztül kaja nélkül. A vizet is szépen issza már a nuby pohárból (gyümileveket direkt nem adok – nem szeretném rászoktatni a cukros löttyökre) és van, hogy nasizik is: tölcsért, kekszet, puffasztott rizst, köles golyót. És persze az a kaja a legizgibb, amit mi eszünk! Múltkor pudingot eszegettem, odakotort hozzám, felmászott rám és naaaagy szemekkel nézett és tátogott (majd megzabáltam!) Egy picit beleérintettem a kanalat, odaadtam neki, ő meg teljesen bezsongott és kért még! Gyorsan befaltam, hogy ne szívassam szegényt, Tamás pedig elvitte a tálkát, amire ő heves hisztivel reagált :) Illetve a múltkor Zsuéknál voltunk, a földön ülve falatoztunk, ettük a fagyit, persze Zsu szájából is kinézte a fagyit és természetesen adtunk neki kicsit. Ennyit a következetes hozzátáplálásról :)

Alvás/éjszakai szopizás: A héten Janka fenekén kiütések jelentek meg (tudom, Ádámtól és Évától kezdem :)), nem aggódtam miatta, de biztos ami biztos, felhívtam a védőnőt, elmeséltem neki a helyzetet és ő mondta, hogy ugorjunk oda, mutassuk meg a dokinak, azzal nem ártunk. Míg vártunk Irénkére (sajna a mi drága orvosunk szabin volt), beszélgettünk Krisztivel és kérdezte, hogy Janka szopizik-e még. Mondtam neki, hogy igen, szerencsére, de az éjszakákkal nem tudok mit kezdeni. Folyton fent van és így 9 hónap után már ez nem olyan buli. Kérdeztem, hogy ez mikor múlik el? Mit tudok tenni, hogy változzék a helyzet? Csak egy megoldás létezik a problémára szerinte: nem én megyek be hozzá éjjel, hanem Tamás. Ilyenkor már nem éhesek éjszaka a babák, a szopizás csak azért kell nekik, mert megszokták és ez megnyugtatja őket. De rafkósak ezek a kis törpék, ha én megyek be, megérzi rajtam a tej illatát és addig nem nyugszik, míg nem kapja meg (főleg az ilyen Janka vérmérsékletűek). Így csak az segít, ha Tamás megy be én meg lapítok (ahogy ő fogalmazott). Elmeséltem Tamásnak a hallottakat és meg is állapodtunk, hogy most van a tökéletes időpont a leszoktatásra: 5 napig nem kell Pestre mennie (tehát 4.30-kor kelnie), nem látunk új fogat készülődőben, az óriási melegeknek is vége. Nem is tudom mikor lesz legközelebb ilyen ideális időszak erre a projektre, így belevágtunk! Az első éjszaka 3x kelt, az első kelésnél 15 percig üvöltött. Borzalmasan nehéz volt megállni, hogy ne menjek be, de sikerült, Tamás szuperul visszaaltatta. A másik 2 ébredést is szépen megoldotta – adott neki vizet, visszaaludt. Reggel adtam neki tejet és minden ment a megszokottak szerint. Azóta még 3 éjszaka telt el és én egyszer sem mentem be hozzá (oooolyan jó volt kicsit aludni). Minden éjjel könnyebb volt vele, pl. tegnap éjjel nem is volt nagy sírás (a 2. éjjel 4 perc üvöltés volt, a többin egy sem). Szóval jelenleg ott tartunk, hogy rájöttünk: tényleg nem éhes, nem kell neki a cici, ez csak megszokás volt már. Kap vizet, kiveszi Tamás az ágyból, megnyugtatja és visszaalszik. A következő lépés az lesz, hogy én nyugtatom meg éjjel (holnaptól) és kíváncsi leszek, hogy így sem akad-e ki, hogy nem kap cicit. Ha ez is sikeres lesz, a további célnak azt tűzzük ki, hogy csak bemegyünk hozzá, nem vesszük ki, csak simogatjuk, esetleg a fenekét paskoljuk. Természetesen a végcél az, hogy ne is kelljen bemenni hozzá, hanem ha felébred, aludjon is vissza. De ez még elég távolinak tűnik :)

További „apróságok”:) :

- a papucsok és kábelek még mindig rendkívül izgalmasak, viszont van egy új szerelem: a videóóóóóó!

- az sem változott, hogy folyamatosan mondja a magáét :)

- cumizik, de csak alkalomadtán :) Kipakoltuk Jankának az összes cumiját és naponta többször odamászik hozzájuk, válogat, bekap egyet, csócsálja, kiköpi, másikat bevesz, szívja kicsit és kidobja…

- zenére riszálja a kis popóját, sőt, jár az egész teste :) ahogy meghallja a muzsikát, beindul

- egyre jobban megy a pápázás, de csak nekem produkálja :) mondom, hogy „Janka, pápá” erre ő elmosolyodik és elkezd hadonászni (már amikor). A süti-sütit is próbálom neki tanítani, és ha mondom, hogy „Janka, süti-süti” akkor is sokszor elmosolyodik és pápázik. Hiába, sok ez a tudomány :)

- imádom, ahogy rákészülődik a tüsszentésre, majd amikor sikerül, tüsszentett, mindig fülig ér a kis szája :)

- nyújtja a kezét, ha szeretné, hogy felvegyük :)

- apa a nagy kedvenc. Ha hazajön, félredob minden játékot és ezerrel mászik hozzá és nyújtja a kezét neki :) ha azonnal nem veszi fel, akkor bedobja a durcát és sokszor hisztizik

Szóval mozgalmas, érdekes, izgalmas volt a múlt hónap! Hihetetlen mennyit fejlődött ezen időszak alatt. Kíváncsi vagyok, hogy a 10. hónap mit tartogat :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bogyoravarva.blog.hu/api/trackback/id/tr134657585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása