júl
25

Hát igen, Janka nagyon belendült. Azt veszem észre, hogy a kortársaihoz képest szebben, ügyesebben fejezi ki magát és szinte egész nap beszél. Ha egy szót hall, szinte rögtön megjegyzi és jól is alkalmazza azt. Az új hobbija az, hogy a színeket tanulgatja. A pirost meg a kéket következetesen keveri, de láthatóan érdekli a téma :) nem úgy, mint mondjuk a duplózás. Sok gyerek ennyi idősen él-hal ezekért a színes kockákért, de Jankát nem hatják meg. Le sem tagadhatnám a lányom, én még nála is dumásabb voltam és még ennyire sem érdekeltek a duplók :) Rámjött az írhatnék így kicsit kifejtem, milyen is 21 hónaposan az én pici csodám. Egész nap mosolyog, dumál, jön-megy, felfedez, osztja az észt. Mindenkivel kedves, köszön, megköszön, kér dolgokat szépen. Viszont ha hiszti van, akkor jajj nekem (vagy aki éppen a szenvedő alany). Szóval ő is a végletek embere. Ha van egy bibije, rámutat, mondja, hogy bibi majd megpuszilja. Kérdem: Mi lesz a bibivel? Erre ő: elmúlik. Imádom. Hihetetlen, hogy szavakkal is egyre jobban ki tudja már fejezni az akaratát. Következetesen mondja, hogy „innike” ha szomjas és napról napra jobban ellenzi az itatókat, szinte csak és kizárólag pohárból hajlandó inni (és szerencsére még mindig csak vizet iszik, azt adok neki, de ha máshol van és kap édes lötyit, már nem tiltakozik ellene). A vízben pancsizni is nagyon szeret, viszont nem ül már meg a beülős úszógumiban, a karúszó meg pici rá, így leginkább kézben van a nagy vízben. A Balatonban pedig a gyerek résznél folyton ki-be rohangál, de a legjobb az, ha Kari felkapja, megpörgeti a vízben. Imádja a fagyit, a Balcsin következetesen kérte is: „pagyikaaaa, lángos” :) hát igen, ő is szereti a gyomrát :) Imádom, ahogy eszi a fagyit és csupa csoki lesz az egész arca és óriás pocakja. Az alvással már megint nagyon szenvedünk, szerintünk nem bírja már a rácsos ágyat, sokszor a kanapén alszik el vagy köztünk köt ki. A Balcsin meg végképp felborult bármiféle alvási rendje. De az a jó, hogy 2 hét múlva költözünk, új szobája és új ágya lesz, így ekkor kezdek el én is kicsit keményíteni és stratégiázni, erre a rövid időre tök felesleges. De meg kell vallanom, imádok felébredni mellette. Éjjel is van, hogy csak megsimogatom, beleszagolok az illatos kis nyakába, hallgatom a finom kis szuszogását. Én voltam a legnagyobb ellenzője az együtt alvásnak (továbbra is ellenzem!) de ezek a csodás pillanatok megértetik velem, hogy sokan miért alszanak mégis a kicsikkel. Az első körömlakkozás is megvolt, Balatonon minden lánynak került lakk a kezére és lábára, természetesen a fő nő sem maradhatott ki :) pedig úgy gondoltam, 1 évet még simán várhat. Ja, én így gondoltam ő meg úgy :) folyton nézegette a lakkot és mondta, hogy: sííííp, Ági csinálta! :) Na de nem lövök le minden poént, íme a szokásos havi cukiságok listája:

  • tudja, hol van és mutatja: könyök, hónalj
  • Tamást kérdeztem valamelyik nap, hogy hány óra? Erre egész este hajtogatta: hányója :)
  • „iiiinta, paniiiita, ittázik a Jakkababa” :) – első mondóka
  • „púja síka pákat, jetöjik a ágat, jeccs” :) – második mondóka
  • első igazi mondata: ott a szemét!
  • be volt kapcsolva az elemlámpa erre ő: bilágít!
  • „jedőny, húzzsukpej” – redőny, húzzuk fel :) így kezdi a reggeleket
  • csigabiga - csigababa
  • Rita iPad-jén játszott, majd amikor menni akartunk haza, nem adta ki a kezéből és mondta: ebissük :)
  • első négytagú szó: palacsinta (panicsíta), második: szitakötő :)
  • turkál az orrában és mondja: takony :)
  • ránézett valamelyik nap a gömbölyödő hasamra és mondta: anya…pocak…naaagy pocak :)
  • pár betűt kever :) pl: finom=hinom, futás=putás
  • ügyesen számol, csak kár, hogy a 4 és 5 következetesen kimarad :)
  • krémtúrót evett majd rámnézett és mondta: epogyott… megettem :)
  • miiiindent becéz: ennike, innike, Julika, Kalika, stb…
  • színészkedik :) mondja, hogy: sííííííííííílok, a kezébe temeti a fejét és sírást imitál :)
  • leesett a babája. Erre ő: szegééééény!
  • valamelyik nap szokásához híven bevonult a spájzba, amikor én épp a fincsi kávémat szürcsöltem. Egyszer csak hallom: anuuuucsiiiii! Jó, megyek mindjárt. Anucsiiiiiiiiiiiiii! Mindjárt megyek, na. Erre látom, hogy megjelenik anucsizva, hozza a felmosócucát és mondja: mit találtál! :)
  • folyton a sört pakolja a spájzban… azaz kihordja őket a nappaliba és mondja: söl! :)
  • valamelyik este amikor haza jöttünk, felkaptam Jankát, a kapunál beütöttem a kódot, az prittyent és kinyílt. Janka széles mosollyal rám nézett, megtapsolt és mondta: üüüüügyes :)
  • valamelyik este a kanapén aludt el. Jól kipárnáztam, kibástyáztam az ágyat, hogy tutira ne tudjon leesni. Egyszer csak hangokat hallok, de nem csattanósakat, így azt hittem csak megfordult. Következő pillanatban látom, hogy egy zsákos kis teremtmény kilöki az ajtót, kisétál, odajön hozzám, felteszi a két kezét és hangosan szívja a cumit. Úgy elkezdtem röhögni, hogy fájt a hasam a nevetéstől. Tamás meg azt hitte zokogok :)
  • a Bóbita lett a nagy kedvence, amit folyton Kópitának vagy Góbitának hív :)
  • amikor sokat rágom, felkiáltva ezt mondja: „Édi, ne bánts!!!” :)
  • valamelyik nap tolta a lakásban a babakocsit és megszólalt: sítálunk… apáááábal :)
  • kisfiú – kisibu. Becézve: kisibuka
  • hóóóóóó lukk :)
  • Anya mondta neki valamire: Janka, ez tilos! Erre ő: Piros? :)
  • „Ette, ne pukííííííííígass” :) ezt hallottam 2 hétig, mert Ette folyton pukíígatta
  • „Balaton, sia Balaton, megyek sítáni” :)
  • helikopter – helikoppel
  • Kari épp nasizott. Erre ő: „mit eszel, Kali?” :)
  • hogy hívnak? GomoJakka :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bogyoravarva.blog.hu/api/trackback/id/tr315425967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása