már
23

Ez a hónap is leginkább a beszédről szólt. Folyton, megállás nélkül osztja az észt, vigyorog, huncutkodik, puszikat ad, de ha úgy tartja kedve, morcoskodik és (szerintünk) ok nélkül fél másodperc alatt brutális hisztiben tör ki. Hát igen. Valakire hasonlít ez a lány (az apjáááára, kire másra? :)


Szóval íme az e havi beszédbeli újdonságok (ezeket megtanulta, többször mondta és az adott tárgyra/emberre/érzésre szuperul használja):

  • Porszívó – pószica
  • Törölköző – tötötő
  • Paradicsom – patata
  • Brokkoli – bototi
  • Mandarin - manyanya (ebből is látszik, hogy a három szótagos szavakat szívesebben mondja, mint az egyszerűbbeket… nem is értem)
  • Néni, bácsi, hab, sajt (ezeket így mondja pontosan)
  • Eltépted – etépte
  • Elbújt – ebúúújt (ezt mindenre használja… arra is, ha ő bújik el, vagy például múltkor begurult a cumisüveg a kanapé alá, lehasalt, megtalálta, majd felállt és nagy kerek szemekkel közölte: EEEBÚJT! :) Sőt, van, hogy ő dug el dolgokat pl. a lába alá, akkor az elbújtatott tárgy is ebúújt)
  • Magdi – Manyi, Sanyi – Bácsi :), Rita – Ita, Tata – Tata :)
  • Iszi – icsi (vicsorítva)
  • Csicsi – csicsi (hálózsákra)
  • Legújabb kedvenc szavai: gyerekek (szinte pont így mondja) és nyuszi – nyunyu :)
  • Buborék – bugyogyé (múltkor fújtuk neki a buborékokat, majd amikor az egyik kipukkadt, csodálkozva rám nézett és mondta: eeeeetört! :)
  • Az ajtó mögött és a paplan alatt is el szokott bújni. Múltkor elbújt az ajtó mögé én meg persze veszettül kerestem és kérdeztem: hoooool van a Janka? Erre ő hangosan: EBÚJT!!! :) Imáááááááááádom!

Egyéb cukiságok/történések:

  • Továbbra is hihetetlen nagy az apa imádat. Reggel, ha felkel és kihozom, mindig vagy 10x megkérdezi: Apucsi? Én meg elmondom, hogy elment vagy dolgozik. Erre ő: Aaaapucsi? :) Ezek szokásos reggeli párbeszédeink :)
  • Imádom, ahogy reggelenként kivesszük a hálózsákból és a kis rugdalózójában jön-megy, tesz-vesz. Olyan, mint egy cuki szőke manó.
  • Az alvás felemás lett. Egy csomószor átaludta az éjszakát (ez ebben a hónapban fordult elő úgy igazán – eddig 1-2x felkelt inni mindig), viszont többször volt olyan, hogy megébredt és nem tudtuk visszatenni, mert kapaszkodott, csimpaszkodott belénk. Ilyenkor az ágyunkban kötött ki, de itt sem volt jó, úgyhogy a vége általában az volt, hogy visszatettük az ágyába, sírt picit majd elaludt :( Illetve eddig a nappali alvás sem ment nehezen. Beadtam a cumit, kezébe adtam a csicsit és már húzott az ágy felé. Most többször volt, hogy csimpaszkodott, nem akart bemenni az ágyba, kidobált onnan mindent, majd lenyugodott és elaludt. Nem tudom mi lehet vele, lehet, hogy a fogak miatt?
  • Apropó fogak: 3 szemfoga szépen kijött és a negyedik is napokon belül érkezik. Már meg sem tudom számolni hány foga van, jól tele van a kis szája :)
  • Az egyik kisvakondos könyvében van egy síró nyuszi. Mindig megmutatja. Ilyenkor mondom szomorúan, hogy sír a nyuszi. Erre ő megsimogatja és ad neki egy puszit. Megzabálom.
  • Irtó cukin viselkedett Szegeden! Tök régen voltunk már ott utoljára, de valami hihetetlen aranyos volt az ott töltött 4 napban – hozta a formáját :) és persze mindenkit levett a lábáról.
  • Új hepp: forog egyfolytában és jókat vigyorog közben :)
  • Egyik nap elmentünk a piacra. Bepakoltam gyorsan a cuccokat, Jankát levetkőztettem, egy (becsszó) 20 másodpercre elől hagytam a 2 doboz tojást, amíg az utolsó csomagot behoztam. Mire becsuktam az ajtót, látom, hogy a doboz és a leány sehol. Ajjaj, tudtam, hogy a fürdőben kell keresni (oda szokott elvonulni, az ajtót becsukva, ha huncutságot csinál). Ez alatt a 20 másodperc alatt bevitte a doboz tojást, KIPAKOLTA és ült a kupac mellett. Nem tudtam mit csináljak, a röhögés kerülgetett :) Na mondom, jöhet a takarítás, mert tutira nem ússzák meg a tojások ezt a balhét! És rosszul gondoltam! :) Amit tudtam, gyorsan összeszedtem, a többit elkértem tőle, persze nem akarta ideadni, de ki tudtam szedni a kezéből úgy, hogy mind a 10 megúszta! Ez a kis piszok meg ott vigyorgott a fürdőszoba szőnyegen :)
  • Nagyon sok spontán simit és puszit osztogat. Leginkább nekünk illetve a nagyszülőknek (és persze a plüssöknek). Na ilyenkor érzem azt, hogy szanaszét folyik a szívem… egyébként a puszik cuppannak és általában több deci nyál kíséretében érkeznek :)
  • Egyszer kérdeztem tőle: Ki a cuki? Válasz: APAAAA! :)
  • Egyébként ha bármit úgy kérdezek, hogy: Ki a…? A reakció az, hogy felteszi a kezét, jelentkezik. Múltkor kipróbáltam, hogy: ki az anya, szomszédnéni, Hitler, akármi… mindenre feltette a kezét :)


A következő postnál már 1,5 éves lesz ez a nő… jajjjjj de telik az idő :(

A bejegyzés trackback címe:

https://bogyoravarva.blog.hu/api/trackback/id/tr535164063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása